Wednesday 4 January 2012

Di Mana Cahaya-Mu

Ya Allah...


Dimanakah cahaya-Mu ya Allah... Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi detik-detik sukar dalam hidupku. Setiap hari aku mengharap, merintih pertolongan dari-Mu ya Allah. Tiada tempat lain aku bergantung, hanya kepada-Mu, tuhan yang Esa.


Ya Allah...


Berikanlah aku kekuatan. Setiap hari aku bermohon hidayah pada-Mu ya Allah. Setiap hari, aku bersolah, sujud, tunduk dan patuh pada-Mu ya Allah. Terimalah solatku, obadahku ya Allah. Tapi, kadang-kadang, aku tak mampu untuk menahan gelora nafsu ya Allah. Aku tewas, walaupun selalu mengagatkan diri agar kuat bila berhadapan dengan godaan syaitan.


Ya Allah...


Mudahkanlah urusanku ya Allah. Berkatilah aku ya Allah, rahmatilah aku ya Allah. Pancarkanlah cahaya-Mu kepadaku setiap saat, setiap detik, setiap ketika agar aku sentiasa berada dalam lindungan payungan rahmat-Mu ya Allah. Tunjukkan aku jalan yang lurus, bukan jalan yang menyimpang, bukan jalan yang songsang. Aku ummat nabi Muhammad, bukan kaum Nabi Luth yang derhaka itu ya Allah.


Ya Allah..

Ketemukanlah cahaya hidayah-Mu padaku ya Allah.

Jangan Kau sempitkan hidupku ya Allah......

No comments:

Post a Comment