Thursday 10 May 2012

Kalau Itu Aku.........


Aku nak sangat-sangat mempunyai seorang boy friend. Akhirnya, impianku tercapai selepas usaha berpenat lelah di laman sosial. Punyalah susah nak usha dia. Kalau ada dia dalam hidup kitakan best. Ye la, dia menjadi peneman kita berkongsi segala masalah. Boleh bergurau-gurau senda. Alangkah romantiknya, semua pekerjaan atau aktiviti dilakukan secara bersama-sama. Kau suapkan aku makanan dan aku juga suapkan makanan ke mulut engkau. Minum pula dalam satu gelas... berkongsi straw. Bahagianya hidup ini.

Bila hujung minggu tidak sekali pun kita ter'miss' untuk berjumpa di Mid Valey. Pastinya kita bersama-sama menonton movie di pawagam. Dalam pawagam pun kita berpegang tangan, tapi kena berhati-hati dan 'cover line', takut kantoi. Tapi setakat ni OK je..... Aku selalu memangil engkau dengan panggilan sayang dan engkau panggil aku dengan gelaran 'babby'. Oh romantiknya. Setiap kali aku melihat wajah tampanmu... hatiku tenang... tidak terungkap dengan kata-kata. Aku betul-betul cinta dan sayang padamu.

Takkala kita berpisah dan kau mula mengambil train ke Arah Petaling Jaya dan aku mengambil train ke arah Seremban, hati mula sedih. Tak sanggup untuk berpisah dengan engkau. Rasa seolah-olah kita tidak mungkin untuk berjumpa lagi. Teringat pada hari tu... kau melambai-lambai tangan ke arah aku bila pintu train ditutup... tapi tak sampai 1 minit train bergerak kau dah pun menghantar sms rindu pada aku. Setiap malam, kau tanyakan aku sudah makan atau belum..... dan kadang-kadang kau kacau aku masa nak tidur. Tapi ianya sangat romantik sayang.

Aku teringin sekali mendakap badanmu sayang....Ingin sekali memeluk tubuhmu...dan pegang tanganmu. Aku rasa betul-betul selamat berada dalam dakapanmu dan aku tak tahu bagaimana keadaaan aku jika kau tinggalkan aku.

Aku sangat-sangat mencintaimu......

(Babak 1)

Disebalik Cerita Babak 1:

Tapi.... HAKIKATNYA.... itu hanya IMAGINASI sahaja..... Perkara tersebut hanya gambaran minda dan tidak mungkin menjadi kenyataan.

Bagi kebanyakkan 'orang macam kita', memang kita nak sangat-sangat ada orang tersayang, orang kita boleh 'bermesra-mesra' selalu. Bagi kebanyakkan 'straight' sekurang-kurangnya mereka boleh 'approach' orang yang mereka suka untuk suatu perhubungan yang terjamin. Tapi, bagi 'orang macam kita', itu adalah mustahil kerana kalau terjadi pun, atau sesayang mana pun kita kat dia, dia tetap tidak halal untuk kita sebagaimana hubungan seorang suami dan isteri. Ianya umpama kita makan daging babi sedangkan di sekitar kita ada daging halal (bukan bermaksud nak kata orang yang bernaluri songsang itu sama taraf dengan daging babi).

Perkara yang SALAH tetap salah dan tidak mungkin menjadi BETUL. Benda DOSA tetap DOSA dan tidak sesekali bertukar menjadi PAHALA. Benda yang bertentang dengan AGAMA, tetap salah dan tidak sesekali menjadi AMAL KEBAIKAN.



*************************************************************


Zaki mempunyai seorang adik lelaki dan seorang adik perempuan. Dia sangat sayangkan adik-adiknya. Dia menjaga adik-adiknya bagai menatang minyak yang penuh. Maklumlah ayahnya sudah lama meninggal dan dia pula anak sulung dalam 3 beradik tersebut. Umur adik lelakinya sekarang adalah 22 tahun manakala adik perempuannya 18 tahun. Pada suatu hari Zaki mengetahui bahawa adik lelakinya adalah seorang gay dan dia telah melakukan hubungan intim dengan kawan baik zaki sendiri. Zaki tak kisah sebab kejadian itu bukan berlaku pada dirinya tapi adiknya. Dalam masa yang sama, seorang kenalan adik perempuannya meminta kebenaran daripada zaki untuk berzina dengan adiknya. Zaki benarkannaya dan Zaki tidak menunjukkan apa-apa emosi luar kawalan. (emmm.... bagusnya ada abang macam ni)

(Babak 2 )

Disebalik Cerita Babak 2:
 
Cuba bayangkan Zaki itu abang kita dan si naluri songsang itu kita. Apa perasaan abang kita kalau mengetahui bahawa adiknya telah melakukan zina liwat dengan seseorang. Cuba bayangkan pula perasaan abang kita kalau adik perempuan kita telah berzina atau dirogol dengan seorang lelaki. Mesti abang kita mengamuk sakan.


Kadaang-kadang kita kena fikir melampaui batas kepentingan kita untuk mengetahui sesuatu perkara itu benar atau salah. Kalau kita hanya mengikut sesuatu tindakan hanya berdasarkan kaca mata kita sahaja, kita terperangkap dengan ruang lingkup kepentingan diri dan nafsu kita sahaja.

Kita memandang zina dan liwat itu tarafnya berbeza dan memandang zina itu adalah lebih berat daripada liwat. Mungkin sebabnya, zina akan mendatangkan masalah 'kedua' iaitu kemungkinan mengandung dan si perempuan membuang anak hatta sehingga boleh membunuh anak tersebut,  tetapi liwat tidak. Mungkin juga atas dasar suka sama suka, maka liwat itu tiada salahnya. Tapi yakinlah, sekali kita melakukannya, sampai satu saat, akan ada satu kekesalan dan kita rasa amat bersalah pada diri dan pada Tuhan.


Bayangkan pula kalau ibu kita dirogol oleh seseorang. Mahukah kita atau dapatkah kita terimanya? Kalau jawapannya tidak, begitu juga dengan orang lain. Seorang ayah juga tidak rela atau suka jika anaknya diliwat oleh orang lain.

**************************************************************

Bak kata sign board di atas:

Ikut SUKA, DUKA yang kita dapat,
Ikut RASA, BINASA diri dan keluarga,
Ikut HATI, MATI katak,
Pandulah IMAN dengan BERHATI-HATI.

Nota Berkaki:
Cerita ini mempunyai unsur-unsur sarkistik yang pada sebahagian orang tidak sesuai untuk bacaan masyarakat umum.

2 comments:

  1. aku x berapa nk faham dgn entri kali ni.. XD

    btw, apasal ko dh remove button 'join this site'?

    ReplyDelete
  2. Sory Red Angry Bird....
    Article ni ada kesilapan sikit pada gambar dan susunan teks. Aku dah betulkan. Butang followers dah kembali bersiaran seperti biasa..:)

    ReplyDelete